ATATÜRK
ÖĞRETMEN AKADEMİSİ OKUL ÖNCESİ ÖĞR. BÖL PROGRAMI A : Alan Bilgisi GK : Genel Kültür MB : Meslek Bilgisi Toplam Kredi :142 |
||||||||||||||
I. YARIYIL | T | U | K | II. YARIYIL | T | U | K | |||||||
OKL | 101 | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | A | 2 | 0 | 2 | OKL | 110 | Türkçe II : Sözlü Anlatım | GK | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 102 | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | A | 3 | 0 | 3 | OKL | 111 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri I | GK | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 103 | Türkçe I : Yazılı Anlatım | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 112 | Erken Çocuk Döneminde Gelişim ve Eğitim | GK | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 104 | Kıbrıs Tarihi | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 113 | Eğitim Felsefesi | MB | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 105 | Yabancı Dil | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 114 | Eğitim Psikolojisi | MB | 3 | 0 | 3 | |
OKL | 106 | Eğitim Bilimine Giriş | MB | 3 | 0 | 3 | OKL | 115 | Müzik | A | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 107 | Kıbrıs Türk Kültürü | A | 1 | 2 | 2 | OKL | 116 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | A | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 117 | Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi | A | 3 | 0 | 3 | ||||||||
Toplam | 19 | |||||||||||||
Toplam | 15 | |||||||||||||
III. YARIYIL | T | U | K | IV. YARIYIL | T | U | K | |||||||
OKL | 212 | Çocuk Ruh Sağlığı | A | 3 | 0 | 3 | OKL | 210 | Okulöncesinde Sınıf Yönetimi | MB | 2 | 2 | 3 | |
OKL | 202 | Erken Çocuklukta Fen eğitimi | A | 2 | 2 | 3 | OKL | 211 | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | A | 3 | 0 | 3 | |
OKL | 203 | Seçmeli I | A | 3 | 0 | 3 | OKL | 201 | Erken Çocukluk Oyun Gelişimi ve Eğitimi | A | 3 | 0 | 3 | |
OKL | 204 | Okulöncesi Eğitimde Program ve Geliştirilmesi | A | 2 | 2 | 3 | OKL | 213 | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | A | 2 | 2 | 3 | |
OKL | 205 | Yabancı Dil Öğretim I | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 214 | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | A | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 207 | Beden Eğitimi | A | 1 | 2 | 2 | OKL | 215 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | GK | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 208 | Okul Deneyimi | MB | 1 | 4 | 3 | OKL | 216 | Oğretim İlke ve Yöntemleri | MB | 3 | 0 | 3 | |
Toplam | 19 | OKL | 217 | Yabancı Dil Öğretim II | A | 2 | 0 | 2 | ||||||
Toplam | 21 | |||||||||||||
V. YARIYIL | T | U | K | VI. YARIYIL | T | U | K | |||||||
OKL | 301 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | A | 2 | 2 | 3 | ||||||||
OKL | 317 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | MB | 2 | 2 | 3 | OKL | 309 | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | MB | 2 | 2 | 3 | |
OKL | 302 | Müzik Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | OKL | 311 | Eğitim Sosyolojisi | GK | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 304 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Teknikleri | A | 3 | 0 | 3 | OKL | 312 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | GK | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 305 | Yabancı Dil Öğretimi III | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 313 | Aile Eğitimi ve Katılımı | A | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 306 | Türk Eğitim Tarihi | GK | 2 | 0 | 2 | OKL | 314 | Özel Eğitime Giriş | MB | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 307 | Çocuk Edebiyatı | A | 2 | 0 | 2 | OKL | 315 | Ölçme ve Değerlendirme | MB | 3 | 0 | 3 | |
OKL | 308 | Öğretmenlik Uygulaması I | MB | 1 | 4 | 3 | OKL | 316 | Öğretmenlik Uygulaması II | MB | 1 | 4 | 3 | |
OKL | 310 | Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi | A | 2 | 2 | 3 | ||||||||
Toplam | 20 | Toplam | 20 | |||||||||||
VII. YARIYIL | T | U | K | VIII. YARIYIL | T | U | K | |||||||
OKL | 401 | Topluma Hizmet Uygulaması | A | 1 | 2 | 2 | OKL | 419 | Araştırma Projesi 2 | A | 0 | 0 | 0 | |
OKL | 402 | Seçmeli II | MB | 2 | 0 | 2 | OKL | 411 | Seçmeli III | GK | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 403 | Trafik ve İlkyardım | A | 2 | 0 | 2 | OKL | 412 | Çocuk Sağlığı ve Beslenmesi | A | 2 | 0 | 2 | |
OKL | 404 | Erken Çocuklukta Rehberlik Hizmetleri | MB | 3 | 0 | 3 | OKL | 413 | Seçmeli IV | A | 3 | 0 | 3 | |
OKL | 405 | Öğretmenlik Uygulaması III | MB | 1 | 4 | 3 | OKL | 415 | Öğretmenlik Uygulaması IV | MB | 1 | 4 | 3 | |
OKL | 406 | Erken Çocuklukta Kaynaştırma | MB | 2 | 0 | 2 | OKL | 416 | Erken Çocukluk Eğitim Politikaları | A | 1 | 2 | 2 | |
OKL | 407 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | MB | 2 | 0 | 2 | ||||||||
OKL | 410 | Araştırma Projesi 1 | A | 0 | 0 | 0 | Toplam | 12 | ||||||
Toplam | 16 |
OKUL ÖNCESİ
ÖĞRETMENLİĞİ DERS TANIMLARI I. YARIYIL ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri,
Kıbrıs ve dünyada erken çocukluk eğitimi, erken çocukluk eğitiminde
temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi, dünyada Kıbrıs ve
Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu, çocuğun gelişimsel
özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri,
okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.),
fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, erken çocukluk
eğitiminde ailenin rolü ve önemi. TÜRKÇE I:YAZILI ANLATIM
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel
özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar.
Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım;
paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları).
Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal
metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık,
kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası
ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma,
planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun
sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin
belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici
metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak,
rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler;
örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin
özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım
yanlışlarını düzeltme. KIBRIS TARİHİ Kıbrıs tarihinin genel amacı öğretmen adaylarının kıbrıs
tarihi konusunda yeterli olarak bilgilenmelerini sağlamak ve ilkokul
çağındaki çocukların yaşadıkları topraklar hakkında yeterli
bilgilere sahip olarak yetişmelerine olanak sağlamaktır. Bu
derste Kıbrısın Ilkçağda ve Ortaçağdaki durumu ile kimler
tarafından yönetildiği , Türklerin adaya geldiği süreçte,
Kıbrısın Osmanlılar tarafından fethedilmesi, Anadoludan Türklerin
getirilerek adaya yerleştirilmesi,Osmanlı döneminde Kıbrıs
kültür ve uygarlığı,ekonomik ve sosyal yaşam,Kıbrısın yönelitiş
biçimi, adanın Ingilizlere devri,Ingiliz yönetiminde Kıbrıs
Türklerinin siyasi,ekonomik,sosyal vekültürel durumları ile Kıbrıs
Cumhuriyetinin kurulması ve sonrasında meydana gelen
gelişmeler.Kıbrıs Türklerinin mücadeleleri,1974 Barış Harekatı ve
sonrasında meydana gelen gelişmeler aktarılarak öğrencilerde tarih
bilinci oluşturmak ve günümüzü değerlendirmelerine olanak sağlamak. YABANCI DİL Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi
alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma,
konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte
kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi
çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı
alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde
kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri
geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır. EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer
bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki,
psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel
gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler,
eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin
yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü,
öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki
uygulamalar ve gelişmeler. KIBRIS TÜRK KÜLTÜRÜ Bu derste, öğretmen adaylarının, genelde
Halk Bilimi özelde ise Kıbrıs Türk Halk Kültürü alanında bilgi
sahibi olmaları hedeflenmektedir. BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri;
doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağlık,bakım,
beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi;
0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil,
sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık
çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri,
ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin
planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik
planı),uygulanması ve değerlendirilmesi. II. YARIYIL EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ I Bilisim teknolojileri, yazılım ve donanım
ile ilgili temel kavramlar, genel olarak isletim sistemleri, kelime islemci programları,
elektronik tablolama programları, veri sunumu, egitimde İnternet kullanımı, bilisim
teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve egitimdeki yeri, bilisim sistemleri
güvenligi ve ilgili etik kavramları. Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili
temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve
sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde
kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi
ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları,
Bilişim Teknolojilerinin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz
etkileri ve önlenmesi. EĞİTİM FELSEFESİ
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,
eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar
(idealizm, realizm, pragmatizm
ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi
akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık,
varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının eğitim
sistemimize etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri. TÜRKÇE II:SÖZLÜ ANLATIM Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel
özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri
(doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel
ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama,
duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma;
hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması;
amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama,
metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma
türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi,
kendini tanıtma, soruları yanıtlama,
yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif
etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma,
radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına
konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız
konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü
anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını
düzeltme. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim
psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili
temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal,
sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme
kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,
etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel
faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim
sürecine etkisi). MÜZİK Bu dersin temel amacı okulöncesi eğitimde kullanılan bir
müzik aletinin öğretmen adaylarına öğretilmesini sağlamaktır. Dersin
kapsamını aşağıdaki konular oluşturmaktadır. İnsan hayatında müzik,temel müzik bilgileri,
sayımlama ve nota okuma, seslerin Yazılması ve okunması, insan
sesinin oluşumu ve insan sesleri, bir müzik aletini tanıma,
çalgılarda sesin oluşumu, müziksel işitme eğitimi, tartımlama ve
tartım kalıbı dersin temel konularıdır. ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve
kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı
Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I.
ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı,
Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M.
Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi,
Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve
İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I.
İnönü, II. İnönü, Kütahya- Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve
Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan
Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.Siyasi alanda yapılan devrimler,
siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk
alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi,
ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk
dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin
İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik,
Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM
ve EĞİTİM 36-72 aylık çocukların fiziksel, motor,
bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve
cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar, ilgili gelişim
kuramları, gelişim alanlarını etkileyen faktörler, gelişim
özellikleri, gelişim alanlarının ilişkisi. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar;
çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi;okul
öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve
uygulama (doğada yaşayancanlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri
dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). III. YARIYIL ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE
EĞİTİMİ Erken çocukluk döneminde
oyunun eğitsel ve gelişimsel değeri; oyunu, çocuğu tanıma ve
değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma.
Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun gelişimi, oyun kuramları, oyunun
toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun
etkinlikler iplanlama v e uygulama OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM VE
GELİŞTİRİLMESİ Eğitim programının önemi, ilkeleri ve
ögeleri, Kıbrıs’ta uygulanan okul öncesi eğitim programlarının
tarihsel gelişim süreci, uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim
programı; temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler,
ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar,
planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik
planı), uygulama ve değerlendirme, okul öncesi eğitim programı ile
ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin
önemi, tanımı, fen eğitiminde ilke ve standartlar, bilimsel süreç
becerileri, bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel
düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri, fen
eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi, erken çocukluk
eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit
forearlychildhoodscienceeducation, Eller Hamurda), temel fen eğitimi
kavramlarının kazanılması, fen etkinlikleri planlama ve uygulama. SEÇMELİ 1
Her öğretim yılı başında belirlenen derlerden Akademik kurul
tarafından seçilecektir.
BEDEN EĞİTİMİ Bu dersin genel amacı; öğretmen adaylarına beden eğitimi ve
sporun sağlıklı bir yaşam içiç önemini kavratmak ve bir yaşam tarzı
haline getirmelerini sağlamak, öğretmen adaylarına sportif oyunlarla
ilgili temel teknikleri ve oyun kurallarını öğretmek ve
egzersizlerin sağlık üzerine etkilerinin kavratılmasıdır. Öğretmen adaylarının sportif oyunların temel tekniklerinin
yanı sıra oyun kuralları hakkında bilgilendirilmesi, egzersizlerin
sağlık üzerine etkileri ve sakatlıklarda ilk yardım konularında
bilgilendirilmesi, düzen alıştırmalarında çalışmalar
amaçlanmaktadır. Ayrıca düzen alıştırmaları ve sportif oyunlarla ilgili
tekniklerin kazandırılması, spor kültürünün artırılması, milli
bayramları kutlama etkinliklerine tören yürüyüş takımı hazırlamak,
düzen alıştırmaları ve temel cimnastik formlarının öğretilmesi
amaçlanmaktadır. Uygulama Boyutu: Milli bayramları kutlama
etkinliklerine katılım, sportif oyunların temel tekniklerinin
uygulanması ve takım oyunu. YABANCI DİLÖĞRETİMİ I Bu ders, üniversite ögrencilerinin kendi
alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyetteokuma,
konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte
kullanabilmelerinisaglayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu derste
ögrencilerin “Yabancı Dil ” dersindekazandıkları bilgi ve
becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu
yapılırken ilgi çekici baglamlar yaratılmasına, dilin islekligini
artırıcı alıstırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletisim
becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla ögrencilerin dilsel ve
iletisimselyetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına
özen gösterilmelidir. OKUL DENEYİMİ Öğretmenin ve çocuğun okuldaki bir gününü
gözlemleme, öğretmenin bir eğitim gününü nasıl planladığını, gün
içerisinde hangi eğitim süreçlerini yürüttüğünü, öğretim yöntem ve
tekniklerini nasıl uyguladığını, günlük akışta hangi
etkinliklere yer verdiğini ve nasıl uyguladığını, sınıf
yönetimde kullandığı yöntem ve teknikleri, çocuklarla nasıl iletişim
kurduğunu gözlemleme; okulun örgüt yapısını, okul müdürünün
görevlerini ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini
inceleme.
Erkençocuklukbakımveeğitimhizmeti
verenkurumlardauygulamaküzeregünlükeğitimakışıve
etkinlikleriplanlama,
hazırlanmışvegözdengeçirilmişplanlarıerkençocuklukbakımveeğitimhizmetiverenkurumlardauygulama. IV. YARIYIL
ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik
ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal
becerileri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada
müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk
şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde
dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme
teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili
eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, müzik etkinlikleriyle
bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ Bu derste okul öncesi programı öğretmen
adaylarını, okul öncesi dönem çocuklarının temel matematiksel
düşünme becerilerini kazanmalarına olanak veren öğretim ilke ve
yöntemlerini kullanabilecek seviyeye eritirmek hedeflenmektedir. Bu
bağlamda aşağıda belirtilenler dersin genel içeriğini
oluşturmaktadır: Okul öncesi matematiğinin genel yapısı ve kuramsal
temeller. Okul öncesi matematiğinin içeriği; sayı kavramları ve
temel matematiksel işlemler, geometri ve görsel algı, ölçme,
örüntüler ve cebirsel algı, veri analizi ve ifadesi. Okul öncesi
dönem çocuklarının matematik ödevleri: Üst düzey ödevler; problem
çözebilme, problem oluşturabilme, akıl yürütme, matematiksel dili
kullanabilme (örn: matematiksel söylem), matematiksel bağlantılar
kurabilme, matematiksel gösterim ve ifadelendirme becerilerini
sergileyebilme. Alt düzey ödevler; sayabilme, sıralayabilme,
sınıflayabilme, ayırtedebilme, karşılaştırabilme, eleştirebilme,
şekillerle formlar ve objeler oluşturabilme, konum belirleyebilme ve
ifade edebilme, basit tekrarlı örüntüleri taklit edebilme, basit
grafiksel anlatım becerilerini sergileyebilme. Okul öncesi dönem
çocuklarının etkin matematiksel beceriler kazanmaları yönünde
kaliteli öğretim strateji, yöntem ve teknikleri tasarlama ve
kullanma. Okul öncesi dönem çocuklarının etkin matematiksel
beceriler kazanmaları yönünde kaliteli öğrenme mekanları tasarlama
ve kullanma. Okul öncesi dönem çocuklarının etkin matematiksel
beceriler kazanmaları yönünde kaliteli öğretm materyalleri
geliştirme ve kullanma. Okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel
becerilerini ölçme ve değerlendirmeErken çocukluk döneminde
matematiğin önemi, tanımı, matematik eğitiminde ilke ve
standartlar, matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini
öğretme teknikleri ve yöntemleri, matematik eğitimi ve oyun,
matematik programları (BuildingBlocks, STEM, GEMS (Great Explanation
in Math andScience, BigMathsforLittle Kids), temel matematiksel
kavramlarının kazanılması, problem
çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü
oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları,
semboller, işlemler, geometri, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık,
matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme
ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları,
öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik
örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve
teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve
gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev
ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri .Okul öncesi eğitim
ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek
öğretim yöntemlerinin belirlenmesi(drama, oyun, şarkı, örnek olay,
gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru- cevap, tartışma, proje),
materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim
uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA Eğitimde drama teriminin tanımı ve
anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun,
Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitimde
dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş
gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitimde
drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitimde drama da özel
teknikler, eğitimde dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın
eğitim amaçlarına eğitimde drama etkinlikleri planlama ve uygulama EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ II
Eğitim alanında son teknolojiyi takip etme ve öğrenme
hedeflenmektedir. Eğitimi daha verimli hale getirmek ve fırsat
eşitliği sağlamak amacıyla bilgisayar tabanlı birçok yazılım
ve donanım geliştirilmektedir. Öğretmenlerin en etkili bir şekilde
ders anlatımı ve ders yönetimi için sınıf ortamında öğrenciler
tarafından günümüze uygun platformlar geliştirilecektir.Bu
platformları anlama, kullanma , öğretme ve geliştirme
dersin esas hedeflerindendir.
OKUL ÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetimi ile ilgili temel
kavramlar, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının
sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf
ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi
modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel
olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta
zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir
sınıf ortamı oluşturma sınıf içi iletişim ve etkileşim, çocukla
iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve
özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, çocukla iletişimi
engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi
kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması,
iletişimde çatışma ve önlenmesi, çocuk, öğretmen, aile iletişiminde
dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları
(örnekler ve öneriler). ÇOCUK RUH SAĞLIĞI Ruh sağlığı kavramı; çeşitli teoriler;
psikolojik olgunluk; çocuk ruh sağlığı ve ruhsal gelişim dönemleri;
ruhsal bozuklukların tanımı ve nedenleri; ruhsal bozukluk
belirtileri; savunma mekanizmaları; ailede ruh sağlığı; çocukta uyuö
sorunları; çocukluk nevroz ve psikozları.Ruh sağlığının tanımı,
önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili
kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin
özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin
[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma
(enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak
yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku
bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat
eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme]
tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey
anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. YABANCI DİLÖĞRETİMİ II Bu ders, üniversite ögrencilerinin kendi
alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyetteokuma,
konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte
kullanabilmelerinisaglayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu derste
ögrencilerin “Yabancı Dil ” dersindekazandıkları bilgi ve
becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu
yapılırken ilgi çekici baglamlar yaratılmasına, dilin islekligini
artırıcı alıstırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletisim
becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla ögrencilerin dilsel ve
iletisimselyetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına
özen gösterilmelidir V. YARIYIL TÜRK EĞİTİM TARİHİ Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu
açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen
yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin
tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk
Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri,
kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk
Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi,
millet mektepleri, halk evleri. Kuzey Kıbrıs eğitim sisteminin
dayandığı temel ilkeler. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın
dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ Sanatın tanımı ve işlevi, sanat eğitimi
tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir
sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, erken çocukluk
döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi, gelişim
evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, okul öncesinde sanat
eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müzede sanat
eğitimi, erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile
ilgili kuram ve uygulamalar, çocukların yaratıcı ifade becerilerini
ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması
ve uygulanması. ÇOCUK EDEBİYATI Dünyada Kıbrıs ve Türkiye’de ve dünyada
çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk
kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen,
duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının
işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken
özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi.
Nitelikli ve niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi
ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumlu ve
olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının,
okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara
uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı
sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen
çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve
dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların
gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ Bu dersin genel amaçları okulöncesi eğitim verilen
okullarda beden eğitimi aktivitelerinde ve oyunlarda
uygulanacak metod ve tekniklerle ilgili öğretmen adaylarının bilgi
düzeylerini artırmak ve çocuklarla oyun oynamalarını öğretmektir. Bu derste öğretmen adaylarının beden eğitiminin genel
tanımı ve amaçları; beden eğitiminin okullardaki amaçları okulöncesi
(3 – 6 yaş). Beden eğitimi aktivitelerinde ve oyunlarda uygulanacak
metod ve teknikler, hareket öğretiminde izlenecek yollar;
uygulamalarda dikkat edilmesi gereken hususlar; uygulamalarda
kullanılacak araçlar ve motorsal öğrenmede basamaklama yöntemlerinin
beden eğitimi amaçlarına yönelik olmasıyla ilgili bilgi düzeylerini
geliştirme hedeflenmektedir.Uygulama Boyutu: Öğretmen
adaylarının beden eğitimi dersi uygulamalarında öğretim yöntemlerini
kullanmalarını sağlamaktır. Çocuk oyunlarının, çocukların gelişim
özelliklerine uygun hazırlanıp icrasının yapılması. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Uygulama okulunda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, günlük eğitim akışı ve etkinlikleri
hazırlama (etkinlik planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme
araçlarını hazırlama), hazırladığı etkinlik planını uygulama,
istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve
değerlendirme, portfolyo hazırlama. ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME
TEKNİKLERİ Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı
açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri,
çocuklarıtanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay
kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri);erken çocuklukta kullanılan
testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu
oyunve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve
dökümantasyon MÜZİK ÖĞRETİMİ Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik
ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimive müzikal
becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada
müziğin kullanımı vebuna uygun repertuar oluşturma; çocuk
şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçimindedikkat
edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri;
okul öncesi eğitim kurumlarındamüzik eğitimi ile ilgili eğitim
ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik
etkinlikleriylebütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli. YABANCI DİL ÖĞRETİMİ III Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile
diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı,
becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş
öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin
öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri
(örn.:üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil
yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun
ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler,
karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil
seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim
noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve
değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf
yönetimi teknikleri. VI. YARIYIL ÖZEL EĞİTİME GİRİŞ Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle
ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve
tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele
bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli,
görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan,
süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat
eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün
yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen
çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların
ailelerinde gözlenen tepkiler, Kıbrıs’ta özel eğitimin durumu, bu
amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt
dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi,
toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve
eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme
ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak
okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet. BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Bilim ve temel kavramlar (olgu,
bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi
vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel
araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin
farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem,
verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri
toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması
ve raporlaştırılması. ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL
TASARIMI
Bu derste; öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli
öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin
öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın
teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının
yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç
boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin
geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz
saydamları, slaytlar, görsel medya gereçleri, bilgisayar
temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli
nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve
uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin
etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Kıbrıs ve dünyada öğretim
teknolojilerinin kullanım durumu konuları işlenecektir ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Uygulama okulunda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, günlük eğitim akışı ve etkinlikleri
hazırlama (etkinlik planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme
araçlarını hazırlama), hazırladığı etkinlik planını uygulama,
istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve
değerlendirme, portfolyo hazırlama. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri
ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme
araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik,
kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri,
geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa
yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler,
eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok
yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans
değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma
projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri),
ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler,
öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme
aracı geliştirme. OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK
EĞİTİMİ Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve
hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler, ilkokula hazırlığın boyutları
(fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri),
okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik
etkinlikler hazırlama. Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık
çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları,
okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin
gelişimi, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları;
alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe
aşaması/yarı fonetik düzey, tam alfabe aşaması, birleştirilmiş
alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerileri (ses
farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve
sözcük bilgisi gelişimi, yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul
öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
planlama, uygulama ve değerlendirme. AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar,
aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri, aile eğitimi modelleri,
aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı,
Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram), Kıbrıs ve diğer
ülkelerde aile eğitimi uygulamaları, aile eğitim çalışmalarını
planlama, uygulama ve değerlendirme, aile eğitiminde kullanılan
yöntem ve teknikler, aile katılım çalışmaları (aile iletişim
etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel
görüşmeler, ev ziyaretleri), 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı
ile Bütünleştirilmiş aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul
Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim
Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi. VII. YARIYIL TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve
sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerleryönünden
sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme;
belirlenen toplumsalsorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;
bireysel ve grup olarak sosyal sorumlulukprojelerinde gönüllü olarak
yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk
projelerinekatılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi
bilimsel kinliklere izleyici, konuşmacı ya dadüzenleyici olarak
katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI III Uygulama okulunda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, günlük eğitim akışı ve etkinlikleri
hazırlama (etkinlik planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme
araçlarını hazırlama), hazırladığı etkinlik planını uygulama,
istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve
değerlendirme, portfolyo hazırlama. ERKEN ÇOCUKLUKTA KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar,
kaynaştırma ilkeleri, amaçları, türleri, çocuğun kaynaştırma
eğitimine uygunluğunu belirleme, kaynaştırmanın başarısını etkileyen
etmenler, kaynaştırma eğitimine hazırlık, kaynaştırma uygulamaları,
bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP), okul öncesi eğitim
etkinliklerini uyarlama, eğitim ortamını düzenleme ve değerlendirme TÜRK EĞİTİM
SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel
ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin
yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi,
okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili
işler, okula toplumsal katılım. ERKEN ÇOCUKLUKTA REHBERLİK HİZMETLERİ Erken çocukluk döneminde rehberliğin
tanımı, temel kavramları, çocukların her yönüyle sağlıklı
gelişmeleri, okul ortamına uyum sağlamaları için gerekli rehberlik
hizmetleri, psikososyal müdahale hizmetlerinin uygulanması. Kişilik
hizmetleri kapsamında çocuğun kendini koruma, özgüvenini geliştirme,
benlik kavramını oluşturma, sosyalleşmeyi sağlama hedeflerine
yönelik etkinlikler, eğitsel açıdan okula uyum ve ilkokula hazırlık
etkinlikleri, çocuğun okulu sevmesi, okumaya karşı güdülenmesi ve
bazı temel becerileri kazanması amaçlanır. Erken çocukluk döneminde
mesleki rehberliğin önemi, okul öncesi çocuğunu tanıma teknikleri,
rehber-öğretmen işbirliğini kapsar.
TRAFİK VE İLKYARDIM
Aile ve çocuk sağlığı, sanitasyon, sık rastlanan hastalıklar
ve önleme yolları, sağlıklı yaşam, trafik kuralları, trafik ve
toplum yaşamı, ilk yardım.
SEÇMELİ II
Her öğretim yılı başında belirlenen derlerden Akademik kurul
tarafından seçilecektir.
VIII. YARIYIL ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM POLİTİKALARI Kıbrıs’ta, Türkiye'de ve dünyadaki erken
çocukluk politikalarını tanımak ve bu politikaların uygulamalarını
inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen
adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma, erken çocukluk
politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme, erken
çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama, farklı erken
çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili
karşılaştırmalar yapma, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına
giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. ÖĞRETMENLİK
UYGULAMASI IV
Uygulama okulunda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, günlük eğitim akışı ve etkinlikleri
hazırlama (etkinlik planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme
araçlarını hazırlama), hazırladığı etkinlik planını uygulama,
istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve
değerlendirme, portfolyo hazırlama. ÇOCUK SAĞLIĞI VE BESLENMESİ Doğum öncesinden başlayarak çocuğun sağlığını etkileyen
faktörler, bağışıklama yöntemleri, yaş gruplarına göre sık görülen
hastalık ve kazalar , alınabilecek önlemlerin irdelenmesi.
Beslenmenin önemi ,besin öğeleri ve besin grupları, yaş gruplarına
göre yaşanan beslenme problemleri ve dengeli beslenme kurallarının
incelenmesi.
SEÇMELİ III Her öğretim yılı başında
belirlenen derlerden Akademik kurul tarafından seçilecektir.
SEÇMELİ IV Her öğretim yılı başında
belirlenen derlerden Akademik kurul tarafından seçilecektir.
ARAŞTIRMA PROJESİ Okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli
konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama,
yapılan çalışmaları raporlaştırma.
Bu derste; Okullarda edindiği gözlem ve bilgiler dahilinde
sınıf-içinde yaşanan bir öğrenme problemini araştırma konusuna
dönüştürebilme, konuyla ilgili literatür çalışması ve tartışma,
belirlenen araştırma konusu ile ilgili literatür çalışmasının
raporlanması, belirlenen araştırma konusu ile ilgili araştırmanın
planlanması, planlanan araştırma ile ilgili ön uygulama yapılarak,
toplanan verilerin analiz süreci, analiz edilen verileri raporlama,
araştırmanın sunumu konuları işlenecektir.
ön uygulaması yapılmış konunun ön-uygulama sonuçlarına göre
revize edilmesi, uygulama okulunda nihai uygulama yapılması,
toplanan verilerin analiz süreci, uygulama önerilerinin sınıf-içinde
uygulanması ve araştırmanın raporlanması ve sunumu konuları
işlenecektir. SEÇMELİ DERSLER İÇERİĞİ ALAN BİLGİSİ Risk Altındaki Çocuklar için Destek
Programları Risk faktörleri ve etkileri, risk
faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan
çocuklar,sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile
çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönelmişçocuklar, ihmal
ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki
çocuklar, elverişsizçevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve
özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek
önlemler;risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de
ve diğer ülkelerde uygulanan projeler. Okul Öncesi Eğitimde Program Modelleri Almanya, Fransa, İtalya, İngiltere,
İrlanda, Rusya, Hollanda, Belçika, Norveç, İsviçre, Amerika, Çin,
Japonya, Hindistan, Kanada… gibi ülkelerde okul öncesi eğitim
modelleri ile, Montessori, Waldorf, ReggioEmilia, PrimaryYears
Program, High Scope, Bank Street, Creative Curriculm, Cooperative
…gibi popüler eğitim modelleri. Değerler Eğitimi Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem,
ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter
gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve
sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal,
kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım
ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası
farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve
hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer
eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü
toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma
sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer
eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları
ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak
öğretmen. Okul Öncesinde Çocuk Oyunları Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları,
bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veyaunutulmaya
yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni
nesillere aktarma;bu oyunların tanımı, önemi, kuralları,
yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk
oyunları;geleneksel ve günümüzde uygulanan oyunların çocukların
gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama, Erken Çocuklukta Dil ve Kavram
Gelişimi Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına
ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri;yaşlara
göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar,
kavramların sınıflandırılması;dilin semantik ögesinde kavramların
yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil
gelişimindekiilişki, değerlendirme. Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve
Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri Yaratıcılığın tanımı; yaratıcı düşünmeyi
açıklayan kuramlar; yaratıcılığın boyutları; çocukta
yaratıcılığıngelişimi; yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; yaratıcılık ve
sanat alanları; yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığıetkileyen
etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; yaratıcılığın
değerlendirilmesi; okulöncesi eğitim programına uygun yaratıcı
etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme. Okulöncesi Kurumlarında Yönetim ve
Liderlik okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan
ya da çalışacak olan yönetici ve öğretmenlerin kurumsal özellikleri
bilerek ve yönetim esaslarını kavrayarak çalışmalarında başarılı
olma yollarını bulmalarında yol gösterici olmaktır. Bu bakımdan bu
kitapda yönetim ve liderliğin temel konularına değinmekle birlikte,
okul öncesi eğitim kurumlarındaki yönetimsel yapının çocukların
gelişimsel ve eğitsel ihtiyaçlarına istenilen düzeyde cevap
verebilecek şekilde liderlik özellikleriyle birleştirilmesi gereği
vurgulanmaktadır. Altıncı bölümde verilen örnek olaylar ve
sorgulamaların, okul öncesi eğitimcilerine ve yöneticilerine yaşanan
olayların çözümünde yardımcı olacağı Çocuk ve iletişim İletişim ve iletişim süreci, iletişim
türleri, iletişim yöntemleri, iletişim engelleri, etkin dinleme, ben
dili, sen dili, ebeveyn tutumları ve iletişim, çocukla etkili
iletişim ve etkili iletişim teknikleri, çocuğun yakın çevresiyle
iletişim Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk
Eğitimi Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı
ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurumtürleri,
program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli
çocukların kaynaştırılması,okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme
sistemi. MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ Çocuk Psikolojisi Çocuk psikolojisinin temel kavramları,
tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik
dönemigelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim
alanları ve özellikleri; son çocuklukdönemi gelişim alanları ve
özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk;
çocuklukdönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri
olan çocuklar. Eğitimde Ahlak Ve Etik Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve
teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği;
sosyal,kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim
ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim,öğrenme ve değerlendirme sürecinde
etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler,
meslektaşlar,veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde
etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, velilerve öğrencilerin
ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı
davranışlar; Türkiye’dekamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili
etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar,etik
ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve
etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. Kapsayıcı Eğitim Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği;
kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitiminhukuki
dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde
yaklaşım ve standartlar;kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri;
kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimdetutum
ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem
planı hazırlama; kapsayıcıeğitim uygulamaları: öğrencileri
farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil,
psiko-sosyaldestek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler
ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerindekapsayıcılık ve
kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları Yetişkin Eğitimi Ve Hayat Boyu Öğrenme Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı;
yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk
eğitimi,yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin
eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyleilgili yaklaşım ve
modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı,
kapsamıve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu
öğrenme uygulamaları. Öğrenme Güçlüğü Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve
sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlıkve
görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale;
müdahaleye tepki modeli;tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve
eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayanözellikler;
ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan
uygulamalar; okuma,yazma ve matematik becerilerini destekleme;
akademik olmayan becerileri destekleme- Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Davranışçı öğrenmeden, bilişselci ve
yapılandırmacı öğrenmeye geçiş sürecinin değerlendirilmesi, eğitimde
yeni yaklaşımların incelenmesi, proje tabanlı öğrenme, problem
tabanlı öğrenme, işbirlikçi öğrenme, bilgisayar temelli öğrenme,
çoklu zekâ kuramı uygulamaları, beyin temelli öğrenme, yaratıcı
düşünme, eleştirel düşünme, kavramsal değişim ve kavram yanılgıları,
yeni yaklaşımların farklı konu alanlarında eğitim durumlarına
uygulanma çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi. GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ Müze Eğitimi Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde
sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; Türk
müzeciliğiningelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış;
müze, sanat, kültür ve uygarlıkilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze
ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserleresahip
çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik. Türk Folklorü Ve Modern Danslar Folklorun tanımı; ritim ve algılama
çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk
oyunlarındayöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler,
bar türü yöresel figür öğrenme, halay vekaşık türü yöresel figür
öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü
yöreselfigür öğrenme; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış
şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarınınsahnelenmesi,
sahneleme türleri ve farklılıkları Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık
türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.);
bağımlılığınnedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan
aile, akran grubu ve toplumsal bağlamdarisk etmenleri; bağımlı
çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta
sosyal hizmetinrolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı
önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılıkile mücadelede
ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci İnsan hakları ve Demokrasi eğitimi İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi;
insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri,
yaklaşımlarıve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik
eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insanhakkı olarak eğitim;
okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve
demokrasieğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve
demokrasi eğitimi; demokratik okulve sınıf ortamı. Mesleki İngilizce Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme
becerileri; çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel
kavramlar;temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar;
eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar;öğrenci-ebeveyn-öğretmen
arasında diyalog örnekleri; akademik içerikli metinleri dinleme
veanlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.);
profesyonel gelişim amaçlı sözelbeceriler (kelime bilgisi, kalıplar
vd.); yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv
oluşturma,kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.); okuma
becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.); ilgili
öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları Türk İşaret Dili İşaret diliyle ilgili temel kavramlar;
Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde
harfler;ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık;
ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilindeşekil bilgisi,
işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler;
işaret dilinde söz dizimi;sözcük dizilişi, cümle türleri; soru
cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim,
anlamtürleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma. Meslek Etiği Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve
teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal,
kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve
öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde
etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler,
meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde
etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin
ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı
davranışlar; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde kamu yönetimi, eğitim
ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik
dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda
ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/ etik bir lider olarak
okul müdürü ve öğretmen Tiyatro Uygulamaları Geleneksel tiyatro kavramının
Aritoteles’ten beri gelişimi. Tiyatro alanına ilişkin temel
kavramlar. Canlandırma ve canlandırma teknikleri. Doğaçlama
çalışmaları. Tiyatro diline yönelik saptamalar. Dramaturji,
yorumlama ve sahneleme. Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının
tanıtılması. Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde
yararlanma yolları. Oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi. Oyun
kavramı. Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. Ekoloji ve Tarım Dersin amacı Çevre faktörleri ile
bitkisel ve hayvansal organizmalar arasındaki ilişkileri
öğretmektir. Bitki, doğal kaynak ve insan, Bitki, doğal kaynak
ve çevre, Bitki ve iklim, Bitki ve tarı, Tarımsal faaliyet ve çevre,
Tarımsal faaliyetlerin iklim, toprak ve diğer etkenler üzerindeki
etkilerini öğrenir değerlendirir. Satranç Dersin amacı satranç ile ilgili temel
konu içeriklerini teorik ve uygulamalı olarak vermek.Satrancın
tanımını ve tarihçesini açıklayabilme, Satranç oyun kurallarını
anlayabilme ve uygulayabilme, satrancın temel becerilerini
kavrayabilme ve uygulayabilme,Satranç taktiklerini kavrayabilme ve
uygulayabilme,Satranç antrenörlük ve öğretim becerilerini
kavrayabilme, Satrançta uygun öğretim yöntemlerini kullanabilme Toplumsal Cinsiyet çalışmaları Bu ders tüm disiplinlerden öğrencilere
yönelik toplumsal cinsiyet farkındalığı oluşturma ve artırmayı
amaçlamaktadır. Bu çerçevede ders, başlangıç düzeyinde, toplumsal
cinsiyet kavramı, çalışma yaşamı, eğitim, medya, hukuk ve siyaset
alanlarında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet
ve sözü geçen alanların ilişkisini açıklayan kuramları
içermektedir.Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet nedir? Toplumsal
Cinsiyet Eşitliği nedir? Toplumsal Roller, Dil ve Toplumsal Cinsiyet
, Dünya'da Feminist hareket ve Toplumsal cinsiyet eşitliğine farklı
feminist yaklaşımlar,ülkemizde ve dünyada Modernleşme ve Toplumsal
Cinsiyet, Eğitimde Toplumsal Cinsiyet, İş hayatında Toplumsal
Cinsiyet, Siyasette Toplumsal Cinsiyet, ülkemizde ve dünyada Kadına
Karşı Şiddet,AB kadın-erkek eşitliği politikaları, Kadın Erkek
Eşitliğinin sağlanmasında Türkiye'de yapılan yasal değişiklikl Çocuk Haklarının Eğitimi Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal
düzenlemeler, çocuk hakları sözleşmesinin içeriği, temel esasları ve
ilkeleri, aile ve çocuk refahı, genel olarak veeğitim
öğretimde çocuk istismarı ve ihmali, çocuk istismarı ve
ihmaline yönelik koruyucu önlemler, çocuk işçiliği, suça sürüklenen
çocuklar, boşanma ve çocuk, korumaya muhtaç çocuklar, kronik
hastalığı olan çocuklar, özel gereksinimli çocukların hakları, çocuk
hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama. Bedenle Müzik Oyunları Müziğe ilişkin temel kavramlardan
ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu
kavramlarıngelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme,
ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcıhareket ve dans,
müzikli öykü Açık ve Uzaktan Öğrenme Açık ve uzaktan öğrenmenin temel
kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi;Dünyada
ve ülkemizde uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve
rehber rolleri; uzaktan eğitimdekullanılan teknolojiler; açık ve
uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf
yönetimive bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki
eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş
öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve
bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim
uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali
geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları
için öğretim stratejilerininbelirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma
ve değerlendirme, sanal ortamda eğitim uygulamaları Ev İdaresi ve yönetimi Ev yönetimi ile ilgili temel kavramlar,
tanımlar, ev yönetiminin amaçları; ailenin tanımı, ailede yaşam
dönemleri, ailede yetki, görev ve sorumluluk paylaşımı, aile ve
diğer sosyal kurumlarla ilişkiler, ailede kaynaklar(zaman, para,
enerji…) ve kaynakların etkili kullanımı, ailede iş ve verimlilik,
aile ekonomisi, ailede sorun yaratan konular ve olası çözüm yolları,
evlilikte çözülme ve boşanma, ev araçları, ev ve giyim eşyaları,
ailede sağlıklı beslenme ve beslenme bilinci Sanal Ortamda Eğitim Çalışmaları Uzaktan eğitim, internet ve eğitim,Kıbrıs
ve dünyadaki gelişmeler, konuyla ilgili yasa, tüzük veya
yönetmelikler, Özerklik (Otonom) ve Bağımsızlık Kuramları, Sanayi
Kuramı, uzaktan eğitim kavramları, uzaktan eğitim modelleri,
Internet Temelli Uzaktan Eğitimin Teknoloji Boyutu, uzaktan eğitimin
geleceği,sanal gerçeklik ve eğitimde kullanılması, sanal ortamların
eğitimdeki kullanırlığı ile ilgili değerlendirmeler, sanal ortamda
öğrenme. Okulöncesi Eğitimde Çocuk ve Müzik
Kültürü Okulöncesi Eğitimde Çocuk ve Müzik
Kültürü dersinin genel amacı öğretmen adaylarının anaokulu ve ana
sınıfta öğretilebilecek müzik biçimlerini, türlerini, ritmik,
melodik ve armonik yapılarını tanımalarını sağlamak; bu amaç
doğrultusunda gerekli kuramsal ve işitsel becerileri sağlayarak
uygulama aşamasına en iyi biçimde hazırlanmalarını sağlamaktır.
Bu derste okulöncesi müzik eğitimine ilişkin müzik kültürü
edinilmesi amacıyla ses aralıklıarı, temel akorlar, ritim
çalışmaları, uygulamalı ritim çalışmaları, çoksesli sanat müziği,
Türk halk müziği ve popüler müziklere ilişkin seçilmiş örnekler,
şarkı söyleme ve çalgı çalma ile ilgili bilgi ve uygulamalar
çalışılmaktadır |