ATATÜRK
ÖĞRETMEN AKADEMİSİ SINIF ÖĞR. BÖL PROGRAMI A : Alan Bilgisi GK : Genel Kültür MB : Meslek Bilgisi Toplam Kredi :145 |
||||||||||||||
I. YARIYIL | T | U | K | II. YARIYIL | T | U | K | |||||||
SNF | 101 | Temel Matematik I | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 110 | Temel Matematik II | A | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 102 | Beden Eğitimi ve Spor Kültürü | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 111 | Temel Fen Bilimleri | A | 3 | 0 | 3 | |
SNF | 103 | Kıbrıs Tarihi | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 112 | Kıbrıs Türk Kültürü | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 104 | Müzik I | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 113 | Müzik II | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 105 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | GK | 2 | 0 | 2 | SNF | 114 | Türkçe II : Sözlü Anlatım | GK | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 106 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri I | GK | 1 | 2 | 2 | SNF | 115 | Atatürk İlke ve İnklap Tarihi | GK | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 107 | Yabancı Dil I | GK | 2 | 0 | 2 | SNF | 116 | Sanat Eğitimi | GK | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 108 | Genel Coğrafya | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 117 | Eğitim Felsefesi | GK | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 109 | Eğitim Bilimine Girş | MB | 3 | 0 | 3 | SNF | 118 | Gelişim Psikolojisi | MB | 3 | 0 | 3 | |
Toplam | 19 | Toplam | 20 | |||||||||||
III. YARIYIL | T | U | K | IV. YARIYIL | T | U | K | |||||||
SNF | 201 | Türk Dili I : Ses ve Yapı Bilgisi | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 210 | Türk Dili II : Cümle ve Metin Bilgisi | A | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 203 | Güzel Yazı ve Teknikleri Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 211 | Yabancı Dil Öğretimi II | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 214 | İlkokulda Drama | A | 2 | 2 | 3 | SNF | 212 | Fen Bilimleri Labaratuvar Uygulamaları | A | 0 | 2 | 1 | |
SNF | 204 | Kıbrıs ve Ülkeler Coğrafyası | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 213 | Seçmeli I | GK | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 205 | Yabancı Dil Öğretimi I | GK | 1 | 2 | 2 | SNF | 202 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 206 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | GK | 1 | 2 | 2 | SNF | 215 | İlkokulda Sınıf Yönetimi | MB | 2 | 2 | 3 | |
SNF | 207 | Müzik Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 216 | İlkokulda Program Geliştirme | MB | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 208 | Öğrenme Psikolojisi | MB | 1 | 2 | 2 | SNF | 217 | Okul Deneyimi | MB | 1 | 4 | 3 | |
SNF | 209 | Öğretim ilke ve Yöntemleri | MB | 3 | 0 | 3 | Toplam | 18 | ||||||
Toplam | 19 | |||||||||||||
V. YARIYIL | T | U | K | VI. YARIYIL | T | U | K | |||||||
SNF | 301 | Fen Bilimleri Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 310 | Türkçe Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 302 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 311 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | MB | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 303 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 312 | Matematik Öğretimi II | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 304 | Matematik Öğretimi I | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 313 | Yabancı Dil Öğretimi IV | A | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 305 | Yabancı Dil Öğretimi III | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 314 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | GK | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 306 | Görsel Sanatlar Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 315 | Seçmeli II | GK | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 307 | Hayat Bilgisi Öğretimi | A | 1 | 2 | 2 | SNF | 316 | Öğretmenlik Uygulaması II | MB | 1 | 4 | 3 | |
SNF | 309 | Öğretmenlik Uygulaması I | MB | 1 | 4 | 3 | SNF | 317 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | MB | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 308 | Türk eğitim tarihi | GK | 2 | 0 | 2 | Toplam | 17 | ||||||
Toplam | 19 | |||||||||||||
VII. YARIYIL | T | U | K | VIII. YARIYIL | T | U | K | |||||||
SNF | 401 | İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 410 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | A | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 402 | Seçmeli III | A | 2 | 0 | 2 | SNF | 411 | İlköğretimde Kaynaştırma Eğitimi | A | 1 | 2 | 2 | |
SNF | 403 | Öğretmenlik Uygulaması III | MB | 1 | 4 | 3 | SNF | 412 | Trafik ve İlkyardım | A | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 404 | Eğitimde Rehberlik | MB | 3 | 0 | 3 | SNF | 414 | Öğretmenlik Uygulaması IV | MB | 1 | 4 | 3 | |
SNF | 405 | Özel Eğitim | MB | 1 | 2 | 2 | SNF | 415 | Seçmeli IV | MB | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 406 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | MB | 2 | 0 | 2 | SNF | 416 | Eğitim Sosyolojisi | GK | 2 | 0 | 2 | |
SNF | 407 | Topluma Hizmet Uygulamaları | GK | 1 | 2 | 2 | SNF | 419 | Araştırma Projesi 2 | A | 0 | 0 | 0 | |
SNF | 417 | Araştırma Projesi 1 | A | 0 | 0 | 0 | SNF | 418 | Çevre Eğitimi | A | 2 | 0 | 2 | |
Toplam | 16 | Toplam | 15 |
SINIF
ÖĞRETMENLİĞİ DERS TANIMLARI I.YARIYIL TEMEL MATEMATIK
I Matematiğin tanımı, doğası ve
yapısı; kümeler ve kümelerde işlemler (kesişim, birleşim, kapsama,
fark, vb.); doğal sayılarda dört işlem (toplama, çıkarma, çarpma ve
bölme); çeşitli sayma sistemleri (taban aritmetiği); tam sayıların
yapısı ve özellikleri (bölünebilme, kalanlı bölme, vb.); kesir
kavramı ve rasyonel sayı kavramı; rasyonel sayılarda dört işlem;
reel sayı kavramı; reel sayılar kümesi ve reel sayılarda işlemler
(kök, kuvvet,..),sayısistemlerivehiyerarşikmodeli,
sayısistemlerinindörtişleme gore kapalılıközellikleri, matematiksel
Modelleme, dörtişlemiçeren problem çözmevekurma, 10’luk
tabandakibirsayıyıbaşkatabanlardayazmavebaşkatabanlardayazılmışbirsayıyı
10’luk tabanaçevirme, 10’luk tabanıdışındakitabanlardadörtişlem,
ispatlarıylabirlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 içinbölünebilmekuralları,
enküçükortakkatve enbüyükortakbölen, kesirvekesirlerledörtişlem,
kesirveoranilişkisi, ondalıkkesirdesayılarınyazılmasıvedörtişlem,
örüntü, temel geometric şekiller, temeluzaygeometri – geometric
cisimlerveaçınımlarıileölçükavramıvetemelölçübirimlerikonularınayerverilecektir.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Bu derste; eğitimin temel
kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri
(eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik
temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim
biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk
Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde
öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen
yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler konuları
işlenecektir. YABANCI DİL I Bu derste; üniversite
öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik
faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir
etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu
derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı
alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde
kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri
geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri konuları işlenecektir. EĞİTİMDE BİLİŞİM
TEKNOLOJİLERİ I Bilisim teknolojileri, yazılım ve donanım
ile ilgili temel kavramlar, genel olarak isletim sistemleri, kelime islemci programları,
elektronik tablolama programları, veri sunumu, egitimde İnternet kullanımı, bilisim
teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve egitimdeki yeri, bilisim sistemleri
güvenligi ve ilgili etik kavramları. Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili
temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve
sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde
kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi
ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları,
Bilişim Teknolojilerinin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz
etkileri ve önlenmesi. GENEL COĞRAFYA Bu derste; Coğrafyanın konusu
ve ilkeleri, coğrafya biliminin temel kavramları, coğrafyanın diğer
bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, coğrafya öğretiminin
amaçları, doğal sistemler (iklim, yer şekilleri, bitki örtüsü, sular
vb.) hakkında genel bilgi, bu sistemler ve gelişim özellikleri,
evren ve güneş sistemleri, dünyanın şekli, fiziksel özellikleri,
hareketleri ve bu hareketlerin sonuçları, harita kullanma
uygulamaları konuları işlenecektir BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
KÜLTÜRÜ Beden Eğitimi; spor branşları;
insan gelişiminde oyunlar ve beden eğitiminin rolü, sağlıklı olma;
insan fizyolojisi, sağlık ve ilk yardım, jimnastik malzemeleri ve
kullanımı. Oyun türleri; futbol, voleybol ve basketbolun kural ve
teknikleri, halk dansları (Türk halk oyunları), kişisel sağlık,
jimnastik; düzen çalışmaları, müzikli danslar, modern danslar. KIBRIS TARIHI Kıbrıs tarihinin genel amacı
öğretmen adaylarının kıbrıs tarihi konusunda yeterli olarak
bilgilenmelerini sağlamak ve ilkokul çağındaki çocukların
yaşadıkları topraklar hakkında yeterli bilgilere sahip olarak
yetişmelerine olanak sağlamaktır. Bu derste Kıbrısın Ilkçağda
ve Ortaçağdaki durumu ile kimler tarafından yönetildiği ,
Türklerin adaya geldiği süreçte, Kıbrısın Osmanlılar tarafından
fethedilmesi, Anadoludan Türklerin getirilerek adaya
yerleştirilmesi,Osmanlı döneminde Kıbrıs kültür ve
uygarlığı,ekonomik ve sosyal yaşam,Kıbrısın yönelitiş biçimi, adanın
Ingilizlere devri,Ingiliz yönetiminde Kıbrıs Türklerinin
siyasi,ekonomik,sosyal vekültürel durumları ile Kıbrıs
Cumhuriyetinin kurulması ve sonrasında meydana gelen
gelişmeler.Kıbrıs Türklerinin mücadeleleri,1974 Barış Harekatı ve
sonrasında meydana gelen gelişmeler aktarılarak öğrencilerde tarih
bilinci oluşturmak ve günümüzü değerlendirmelerine olanak sağlamak MÜZİK I Eğitimde müzik; rolü ve
içeriği; temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı
ve ses eğitimine giriş; toplu çalma ve söyleme; yaratıcılığı
geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Müzik
öğelerini tanıma, dinleme, seslendirme ve besteleme çalışmaları;
müziğe tarihsel bakış, diğer kültürlerdeki müziksel yapılar, müzik
becerilerinin geliştirilmesi; çalgı, ses ve nota eğitimi, müzikte
ünitelere uygun konular, oyunla çocuk müzikleri. TÜRKÇE1 YAZILI ANLATIM Dilin tanımı ve önemi; dil
kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı
ve kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış
açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı,
kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda
kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme
çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü
ifade edebilme; çeşitli yazı türleri,(anı, fıkra, hikaye, eleştiri,
roman, vb.), formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan,
bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale,
vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma,
makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri. II. YARIYIL ATATÜRK İLKELERİ VE INKILAP
TARİHİ Bu derste; kavramlar, tanımlar,
ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, sanayi devrimi ve Fransız
devrimi, Osmanlı Devleti’nin dağılışı (XIX. yüzyıl), Tanzimat ve
ıslahat fermanı, I. ve II. meşrutiyet, Trablusgarp ve balkan
savaşları, 1. dünya savaşı, Mondros ateşkes antlaşması, Wilson
ilkeleri, Paris konferansı, M. Kemal’in Samsun’a çıkışı ve
Anadolu’daki durum, Amasya genelgesi, ulusal kongreler, mebussan
meclisinin açılışı, TBMM’nin kuruluşu ve iç isyanlar, teşkilat-ı
esasi kanunu, düzenli ordunun kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya
Eskişehir, Sakarya meydan muharebesi ve büyük taarruz, kurtuluş
savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan antlaşması, saltanatın
kaldırılması,Bu derste; siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi
partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk
alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi,
ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış
politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin
İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik,
Devletçilik, Milliyetçilik), bütünleyici ilkeler konuları
işlenecektir. TEMEL FEN BİLİMLERİ Bu derste; doğa/fen
bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen
bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen
bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen
bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük
hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları konuları işlenecektir. . SANAT EĞİTİMİ Bu dersin amacı,
geleceğin öğretmenlerinin; sanatın insanların sosyal yaşamı
üzerindeki etkisinin farkında olmasını sağlamaktır.Sanatın
çocukların eğitim sürecinde oynadığı önemli rolü ve estetik
algılarının gelişimine katkılarını kavramalarını sağlamaktır. Şu konularda
yoğunlaşılmalıdır;
·
Sanatın tüm dalları ile ilgili
bilgi, sanat tarihi, kültür,
·
Eleştirel düşünme becerisi,
·
Sanatın dili,
estetik,
·
Yaratıcılığın farkındalığı,
yaşama katkısı ve kendine uyarlayıp geliştirme,
·
Öğrencilerde yaratıcılığı
geliştirme ve yaşamda uygulama becerisi geliştirmelerini sağlama,
·
Sanatın diğer alanlarla
bağlantılarını kavrama ve günlük yaşamda kullanabilme,
·
Sanat ile ilgili bilgileri
eğitim stratejileri ile bütünleştirilmesi, değerlendirme sanatın
kültürle ilişkisi, Çağdaş sanat akımları, temel tasarım
eğitimi EĞİTİM FELSEFESİ Bu derste; felsefe ve eğitim
arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen
temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve
varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik,
ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık),
eğitim felsefesi akımlarının eğitim sistemine etkileri, eğitim
felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri konuları işlenecektir. TEMEL MATEMATİK II Denklem kavramı; birinci ve
ikinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemler; basit
çarpanlara ayırma işlemleri; bağıntı ve fonksiyon kavramı ve
örnekleri; ikili işlem kavramı ve örnekleri; birinci ve ikinci
dereceden bir değişkenli fonksiyonların grafikleri (doğru,
parabol,vb.); temel düzlem geometri bilgileri (temel elemenlar,
üçgen ve çokgenlerin temel özellikleri); temel uzay geometri
bilgileri (küp, prizma, silindir, pramit, koni, küre, vb.); temel
trigonometri bilgileri (dik üçgende trigonometrik oranlar, basit
trigonometrik fonksiyonlar,vb.); ölçü kavramı ve temel ölçü
birimleri (uzunluk, alan, hacim, ağırlık, zaman, açı ölçü
birimleri). Matematiksel olayları gözlemlemeye dayalı bilgisayar
ortamlarının kullanılması. Sketchpad ve Cabri gibi yazılımların
kullanılması. MÜZİKII Eğitimde müzik; rolü ve
içeriği; temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı
ve ses eğitimine giriş; toplu çalma ve söyleme; yaratıcılığı
geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Müzik
öğelerini tanıma, dinleme, seslendirme ve besteleme çalışmaları;
müziğe tarihsel bakış, diğer kültürlerdeki müziksel yapılar, müzik
becerilerinin geliştirilmesi; çalgı, ses ve nota eğitimi, müzikte
ünitelere uygun konular, oyunla çocuk müzikleri. TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM Konuşma becerilerinin
geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, Türkçe’nin doğru telaffuzunda
önemli olan hususlar, diksiyon ve önemi, doğru imla, doğru vurgu,
doğru tonlama, metin ağırlıklı uygulamalar, konuşma bozuklukları ve
giderilmesi; diyalog, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli
günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi,
konuşmanın vücutla ilgili unsurları, konuşmayı etkileyen faktörler,
şiir okuma teknikleri, münezara, açık oturum, panel, forum,
sempozyum, konferans üzerine çalışmalar. ANLAMA TEKNİKLERİ :
Okuduğunu anlama, çeşitli okuma becerileri ve teknikleri, etkili
okumayı engelleyen etkenler, okuma ve not alma, eleştirel okuma,
okuduğunu transfer etme, okumanın diğer öğrenme biçimleriyle
ilişkisi, okuma hızını ve verimliliğini arttırma, dinlediğini
anlama, çeşitli dinleme becerileri ve teknikleri, etkili dinlemeyi
engelleyen etkenler, dinleme ve not alma, eleştirel dinleme,
dinlemenin verimliliğini arttırma, dinlemenin diğer öğrenme
biçimleriyle ilişkisi. GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Doğum öncesinden başlayarak
okulöncesi dönem sonuna kadar insan gelişimini ve bu gelişimi
etkileyen faktörleri ele alır.Gelişimdeki temel kavramları (örn:
Biyolojik,psiko- dinamik, davranışçı ve bilişsel) irdeler. İlkokul
döneminden itibaren yetişkinlik dönemine kadar insan gelişimini ele
alır, Bu yaş dönemindeki psiko-motor, kişilik , ahlak, psiko-sosyal,
bilişsel ve cinsel gelişimi inceler. KIBRIS TÜRK KÜLTÜRÜ Bu derste, öğretmen
adaylarının, genelde Halk Bilimi özelde ise Kıbrıs Türk Halk Kültürü
alanında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir III. YARIYIL TÜRK DİLİ 1 :SES VE YAPI
BİLGİSİ Dilin tanımı ve önemi; dil
kültür ilişkisi; dilbilim; Türk dilinin gelişim evreleri; ses
bilgisi, ünlüler, ünsüzler, ses olayları, Türkçe’nin ses
özellikleri; yabancı kelimelerin Türkçeleştirilmesi; yapı bilgisi,
kök, morfem, basit, türemiş, bileşik kelimeler; kelime grupları,
kelime çeşitleri, fiil, isim, zarf, sıfat, zamir, bağlaç,
takı,ünlem; Türkçe’de kök kelimeler, isimden isim ve fiil yapma
ekleri, fiildeden isim ve fiil yapma ekleri, çekim eklerinin
çeşitleri, kalıplaştırma. GÜZEL YAZI VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİMİ Güzel yazı yazmada kullanılan
malzemeler ve kullanım teknikleri. Güzel yazıya hazırlık
çalışmaları. Dik temel yazı büyük ve küçük herfler. Dik el yazısı
büyük ve küçük harfler. Eğik temel yazı büyük ve küçük harfler. Eğik
el yazısı büyük ve küçük harfler. Teori ve uygulamaları. Kesik uç ile yazı
karakterlerinden dik ve eğik karakterler. Roma eğik yazısı. Harf
kelime cümle aralıkları bilgisi. Okunaklı, işlek, süratli
yazılabilen el yazısı becerisinin kazandırılması. Blok ve stif
kuralları teorisi ve uygulamaları. Güzel yazı yazmada kullanılacak
yüzeyler. Yüzey tercih sırası. Mekan, donanım, yüzey ve malzemenin
öğretimde etkili kullanımı. Yüzey tercih sırasına göre farklı
karakter yazıların değişik yüzeylerde öğretimi. İlkokulda her sınıf
düzeyine uygun yazı öğretiminde yapılacak etkinlikler ve öğretim
teknikleri. Blok ve stif kurallarına uygun estetik ve dekoratif köşe
yazılarının oluşturulması. Sınıflarda kullanılabilecek iki boyutlu
ders levhalarını resim ve yazı bilgilerini ortaklaştırarak blok ve
stif kurallarına uygun hazırlanması. Değerlendirme. KIBRIS VE ÜLKELER COĞRAFYASI Kıbırıs’ın yeri ve konumu;
Kıbrıs’ın fiziki özellikleri; (jeopolitik ve jeomorfolojik
özellikleri) iklimi, hidrografi özellikler, toprak yapısı, bitki
örtüsü; sosyo ekonomik özellikleri; nüfus, yerleşimi, tarım
(ormancılık, hayvancılık); enerji, sanayi, ulaşım, ticaret, turizim;
matematiksel konum özellikleri; özel konum özellikleri (komşular);
ülke grupları özellikleri (siyasi, askeri, ekonomik, kültürel
organizasyonlar). Kıtalara genel bakış (ülkeleri toplu tanıma);
deniz ve okyanusların dağılışı; iklim kuşakları ve bitki örtüsü;
kıtalardan örnek ülke incelemeleri; Kıbrıs’ın ekonomik, sosyal,
kültürel, siyasi ilişkide bulunduğu ülkeler YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I Bu ders, üniversite
ögrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik
faaliyetteokuma, konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir
etkinlikte kullanabilmelerinisaglayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu
derste ögrencilerin “Yabancı Dil ” dersindekazandıkları bilgi ve
becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu
yapılırken ilgi çekici baglamlar yaratılmasına, dilin islekligini
artırıcı alıstırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletisim
becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla ögrencilerin dilsel ve
iletisimselyetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına
özen gösterilmelidir EĞİTİMDE BİLİŞİM
TEKNOLOJİLERİ II Eğitim alanında son teknolojiyi
takip etme ve öğrenme hedeflenmektedir. Eğitimi daha verimli hale
getirmek ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla bilgisayar tabanlı
birçok yazılım ve donanım geliştirilmektedir. Öğretmenlerin en
etkili bir şekilde ders anlatımı ve ders yönetimi için sınıf
ortamında öğrenciler tarafından günümüze uygun platformlar
geliştirilecektir.Bu platformları anlama, kullanma , öğretme
ve geliştirme dersin esas hedeflerindendir. ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Dersintemelamacıöğretmenadaylarınaöğrenmeninoluşumunukavratmakveöğretime
ilişkinmodelleriuygulayabilmebecerisinikazandırmaktır.Öğrenmeveöğretimei
ilşkintemelkavramlar, öğrenmekuramları, öğretmemodelleri,
öğretimstratejileri, öğretimteknikveyöntemleri,
öğrenmeürünleriveöğretimi, öğretimde
çağdaşyaklaşımlarveöğretimhizmetininniteliğininartırılmasıdersinkapsamınıoluşturmaktadır. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Bu derste; öğretimle ilgili
temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı
çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan,
günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri,
öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi,
öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada
öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri konuları
işlenecektir.Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim
ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin
planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik
örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve
teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve
gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev
ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN
ÖĞRETİMİ Bu derste; İlkokul Oyun ve
Fiziki Etkinlikleri dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili
kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel
unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf
yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki
etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı,
çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve
müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun
tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi konuları işlenecektir MÜZİK ÖĞRETİMİ İlköğretimde I. kademede müzik
ders programının incelenmesi, müziğin diğer derslerle ilişkileri;
İlköğretimde I. kademede uygulanan müzik öğretimi yöntem ve
teknikleri; müzik ders planlarının hazırlanması, performansın
değerlendirilmesi, müzik öğretiminde sınıf yönetimi, müzik
becerilerinin geliştirilmesi; dinleme, söyleme, çalma ve besteleme
çalışmaları.Bu derste; müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota
öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orf çalgılarıyla
çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde
etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi,
müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik
dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi,
İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları konuları
işlenecektir. IV. YARIYIL TÜRK DİLİ II: CÜMLE VE METİN
BİLGİSİ Türkçe’de fiil çatıları ve
bunların anlam bakımından incelenmesi; kelime öbekleri; Türkçe’de
cümle çeşitleri; basit cümle, bileşik cümle, şartlı bileşik cümle,
içiçe bileşik cümle; çeşitli metinler üzerinde kelime ve cümle
tahlilleri; Türkçe’de belirlilik, ad ve fiil cümlelerinde
belirlilik; ad tamlamaların özellikleri; metin çalışmaları (metnin
seçimi, metnin yaş grubuna göre güçlük derecesinin belirlenmesi,
metnin iç ve dış yapısının incelenmesi). FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR
UYGULAMALARI Fen
bilgisilaboratuvardersi, ilköğretim I.
KademeyeyöneliklaboratuvardeneylerieSasaalınmaktadır.BudersLaboratuvaryöntemininveetkinliklerini,Laboratuvarınfizikiyapısıhakkındabilgiyi,
fen bilgisi- İlköğretim I.
Kademeyeyöneliköğretimyapraklarıhazırlamayı,
hazırlananÖğretimyapraklarınıkullanarakilköğretim I.
Kademeyeyönelikdeneyleryapılmasınıkapsamaktadır. İLKOKULDA DRAMA Bu derste; eğitsel drama
teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama,
Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama
uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma
aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına
göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen
nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın
değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun
eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi konuları
işlenecektir. İLKOKULDA SINIF YÖNETİMİ Bu derste; sınıf yönetimiyle
ilgili temel kavramlar; sınıf içi iletişim ve etkileşim; sınıf
yönetiminin tanımı ve sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları;
sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler; sınıf
yönetimi modelleri; sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama; sınıfın
fiziksel ortamının düzenlenmesi; sınıfta istenmeyen davranışların
yönetimi; sınıfta zamanın yönetimi; sınıf organizasyonu; öğrenmeye
uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma, sınıf yönetimiyle ilgili
örnek olaylar işlenecektir. Bu derste; ilkokulda program geliştirme
süreçleri ve günümüz ilkokul programlarına yansımaları işlenecektir.
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin
teorik temelleri; program türleri;öğretim programlarının felsefi,
sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme
ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin
aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç,
değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin
sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme
yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;program geliştirme
süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program
değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim
programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve
sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim
programlarının uygulanması;dünyada, Kıbrıs’ta ve
Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
OKUL DENEYİMİ Bu derste öğretmen adaylarının
mümkün olduğu kadar erken bir aşamada, bir uygulama öğretmeni
nezaretinde okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini çeşitli
yönlerden tanıması amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında yer alması
önerilen başlıca etkinlikler şunlardır: okul örgütü ve yönetimi,
okuldaki günlük işler, zümre etkinlikleri, bir öğrencinin okuldaki
günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı,
okul-aile işbirliği, ana ve yan branşlarla ilgili derslerin
gözlenmesi, okul ve sorunlar, araç-gerç ve yazılı kaynaklar ve
öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri. Okullarda bir uygulama
öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel
oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; bazı gözlem
uygulama konuları; öğretimde soru sorma, yönerge ve açıklamalar,
dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü, çeşitli yönlerden bir
öğrencinin incelenmesi, öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,
dersi planlama, ders kitaplarından yararlanma, grup çalışmaları,
sınıf organizasyonu, çalışma yapraklarının hazırlanması ve
kullanılması, sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları. YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II Bu ders, üniversite
ögrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik
faaliyetteokuma, konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir
etkinlikte kullanabilmelerinisaglayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu
derste ögrencilerin “Yabancı Dil ” dersindekazandıkları bilgi ve
becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu
yapılırken ilgi çekici baglamlar yaratılmasına, dilin islekligini
artırıcı alıstırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletisim
becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla ögrencilerin dilsel ve
iletisimselyetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına
özen gösterilmelidir SEÇMELİI Her öğretim yılı başında
belirlenen derlerden Akademik kurul tarafından seçilecektir. V.YARIYIL SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
Bu derste; Sosyal bilgiler
alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve
temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler
alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul
programındaki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının
incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.), Sosyal Bilgiler
öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller,
bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde
demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Kıbrıs ve diğer
ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve
kıyaslamalar işlenecektir. MATEMATİK
ÖĞRETİMİ I Bu derste;
matematiköğretimininamacıvetemelilkeleri;
matematikğretiminintarihçesi (Dünya'da, Kıbrıs veTürkiye'de);
matematiköğretimindeyararlanılacaköğretmeveöğrenmestratejileri;
ilkokulmatematikprogramınınkapsamı, amacıveözellikleri; belli
başlıöğrenmekuramlarıvematematiköğrenimiileilişkileri;
matematikeğitimindeönemli Beceriler, ilişkilendirme, temsiller,
iletişim, akılyürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem
türleri, vb.); bilgiteknolojilerinikullanma,
çocuktasayıkavramınıngelişimi (saymaöncesigelişmeler, birebireşleme,
kardinaldeğer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık,
çokluk, vb.); basamakdeğeri,
doğalsayılarınoluşumuveyapısalözellikleri; aritmetikişlemler,
ilkokulmatematikdersiprogramındakiilgilikonular,
kazanımlarvebunlarauygunetkinlikörnekleri İşlenecektir. İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ Bu derste; dinleme, konuşma,
görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve
süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin
özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi;
ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf
öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma
öğretiminde başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde
kullanılan araç-gereçler(özellik ve etkileri, bu araçların seçimi,
oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan
yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları,
yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi(
tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli
cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi
uygulamaları konuları işlenecektir. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ Bu derste; fen bilimleri ve fen
eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve
bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı,
fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar,
fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Kıbrıs ve Dünya’daki
tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel
gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve
diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve
örnek uygulamalar işlenecektir. GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ Bu derste; zihinsel ve duygusal
açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel
gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama,
çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil
tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim
çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda
farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi
konuları işlenecektir. Bu derste; Hayat Bilgisi
dersinin amaç, kavram ve içeriği, Kıbrıs’ta Hayat Bilgisi dersinin
tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi
yaklaşımları;
Hayat Bilgisi öğretim
programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden
incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği
kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde
temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve
tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin
çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal
kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi,
Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi
etkinliklerin değerlendirilmesi konuları işlenecektir.
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (1.
Sınıflar) Bu derste; üst sosyo-ekonomik
ve kültürel düzeydeki uygulama okulundaki sadece 1.sınıflarda bir
gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan
hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını
hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri
uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı
hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile
ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama konuları
işlenecektir. YABANCI DİL ÖĞRETİMİ III
İngilizceÖğretiminingenelamacıöğretmenadaylarınailkokula
Yönelikİngilizcepedagojisinianlayabilmelerineolanaktanıyıpuygulamabecerilerinigeliştirmektir.Bu
dersteİngilizceöğretimininamacıvetemelilkeleri,
yabancıdilöğretimininkısatarihçesi,
dilöğretimindeyararlanılabilecekyöntemveteknikler,
ilkokulİngilizceprogramınınkapsamı,
hedefleriveözellikleriöğretilmektedir.
Yabancıdilöğretimyöntemlerinden Grammar Translation Method, Direct
Method, Audio-Lingual Method, Total Physical Response ve
Communicative Language Teaching
kuramlarıveöğretimteknikleriörneklerlegösterilmektedir.
Yabancıdilöğretimtekniklerindeiseyenisözcüklerinöğretilmesi,
cümlekalıplarının, zaman kiplerinin, dilinişlevseL
kullanımbiçimleri, dinleme, konuşma, okuma,
yazmabecerilerininnasılkazandırılacağı,
birlikteçalışmavebirlikteöğrenmeteknikleri vb.
Konularöğretilmektedir.Dersinuygulamaboyutundailkokullardadersgözlemleme,
gözlemamaçveyöntemleri,
mikroöğretimvegerçeksınıfortamındadersverilmesiçalışmalarıyapılmaktadır. TÜRK EĞİTİM
TARİHİ Türk egitim tarihinin, egitim olgusu
açısından önemi. Cumhuriyetten önceki egitim durumuve ögretmen
yetistiren kurumlar. Türk Egitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka
planı,felsefî, düsünsel ve politik temelleri. Türk Egitim Devrimi 2:
Tevhid-i Tedrisat Kanunu:tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanısı ve
önemi; Türk egitim sisteminde laiklesme.TürkEgitim Devrimi 3: Karma
egitim ve kızların egitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri,
halkevleri. egitim sisteminin dayandıgı temel ilkeler, Üniversiteler
ve ögretmen yetistirme. Yakın dönem Türk egitim alanındaki
gelismeler VI. YARIYIL TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Bu derste; Türkçe öğretiminde
kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme,
konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi;
okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin
yapısı; bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler
arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili
sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin
geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve
yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma,
dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe
programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin
örnek etkinlik uygulamaları konuları işlenecektir. Ayrıca Türkçenin ana dili,
yabancı dil ve ikinci dil olarak öğretiminde geçmişteki ve
günümüzdeki durumun karşılaştırılması, Türkçenin anadil ve ikinci
dil olarak öğretiminde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler
ve uygulamalar işlenecektir. EĞİTİMDE ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME Bu derste; eğitimde ölçme ve
değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili
temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler
(güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme
araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar
(yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler,
çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar,
ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem,
görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma
kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme,
özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan
temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not
verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme konuları
işlenecektir. ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE
MATERYAL TASARIMI Bu derste; öğretim Teknolojisi
ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri,
öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı,
okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun
teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim
teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi
öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik
tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya
gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının
incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin
değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım
ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin
araştırmalar, Kıbrıs’ta ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım
durumu konuları işlenecektir BİLİMSEL ARAŞTIRMA
YÖNTEMLERİ Bu derste; bilim ve temel
kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi vb.),
bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı,
bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler,
problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması
ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri),
verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlanması
konuları işlenecektir. YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
IV Bu derste; Türkçe ve İngilizce
öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretimde
olarak öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve
uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim
programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik
örnekleri konuları işlenecektir. MATEMATİK
ÖĞRETİMİ II Bu derste;
kesirler, kesirleriöğrenmedeöğrencigüçlükleri,
kesirlerinfarklıanlamları, kesirmodelleri, denklik, karşılaştırma,
sıralama, kesirlerleişlemler, ondalıkkesirler,
ondalıkkesirlerleişlemler, geometri, çocukta geometric
düşünceningelişimi, 2 ve 3
boyutlugeometrikonularıvebunlarınöğretimi, ölçmeveölçüler,
çocuktaölçmefikriningelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri,
tartma, paralarımız, veriyönetimi, tablovegrafikler,
matematikeğitimindeölçmevedeğerlendirme,
çokluölçme-değerlendirmeyöntemveteknikleri,
ilkokulmatematikdersiprogramındakiilgilikonular,
kazanımlarvebunlarauygunetkinlikörnekleriişlenecektir. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
(2. VE 3.SINIF) Bu derste; alt düzeydeki
sosyo-ekonomik, kültürel düzeydeki uygulama okulundaki4. Ve 5.
sınıflarda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük
plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme
araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı
etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları
yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki
uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo
hazırlama konuları işlenecektir. SEÇMELİ II Her öğretim yılı başında
belirlenen derlerden Akademik kurul tarafından seçilecektir. VII. YARIYIL İLKOKULLARDA ALTERNATİF
EĞİTİM UYGULAMALARI Bu derste; birleştirilmiş sınıf kavramı,
birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi; birleştirilmiş sınıfları
ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretim
programının yapısı, birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi,
birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin planlanması ve
değerlendirilmesi ile çok kültürlü eğitimin tanımı, amaçları,
bileşenleri ve boyutları; tarihsel süreç içinde eğitimde çok
kültürlülük; eğitimde çok kültürlülükle ilgili yaklaşım ve
teoriler; sosyal kimlik, sosyal ve kültürel çeşitlilik; sosyalleşme
ve sosyal kaynaştırma; güç ve ayrıcalıkların yaratılmasında ve
sürdürülmesinde eğitimin rolü; çok kültürlü sınıflarda öğretim
programının düzenlenmesi ve öğretim ortamımın şekillendirilmesi
konuları işlenecektir. Bu dersin ilkokuldaki diğer eğitim
uygulamalarını da içerecek biçimde yenilenmesi gerektiği düşünülerek
dersin içeriği güncellenmiştir. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
III(4.-5. Sınıf) Bu derste; merkezi okulların
dışındaki uygulama okulundaki 4. Ve 5.. sınıflarda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın
gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama),
hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir
öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama,
uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili
özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama konuları
işlenecektir. EĞİTİMDE REHBERLİK Bu derste; temel kavramlar,
öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu
hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi,
psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler),
teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi
tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı
rehberlik görevleri konuları işlenecektir. ÖZEL EĞİTİM Bu derste; temel kavramlar;
özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu;
fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik;
duygu/davranış bozukluğu; sınıflandırma; yaygınlık ve görülme
sıklığı; nedenler; tarama/tanılama; ekip; eğitim-öğretim ortamları;
bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı
olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan
çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler,
destekler ve yasal haklar konuları işlenecektir. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL
YÖNETİMİ Bu derste; Türk eğitim
sisteminin amaçları ve temel ilkeleri; eğitimle ilgili yasal
düzenlemeler; Türk eğitim sisteminin yapısı; yönetimle ilgili
teoriler, süreçler ve Türk eğitim sisteminin yönetimi; okul örgütü
ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve
işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım konuları işlenecektir. TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Topluma hizmet uygulamalarının önemi,
toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözümüretmeye yönelik
projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi
bilimseletkinliklere izleyici, konusmacı yada düzenleyici olarak
katılma, sosyal sorumlulukçerçevesinde çesitli projelerde gönüllü
olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda
uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. SEÇMELİ III VIII. YARIYIL İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA
EĞİTİMİ Bu derste; kaynaştırmanın
tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri;
kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle
olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma
uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve
uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim
programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem
ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları
ve değerlendirme konuları işlenecektir. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI IV
(1.,2.3.4.5.SINIF) Bu derste; öğrenci ihtiyacına
göre seçilecek uygulama okulundaki sınıflarda bir gün içinde
yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın
gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama),
hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir
öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama,
uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili
özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama konuları
işlenecektir. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
ÖĞRETİMİ Toplumun mevcut heterojen
yapısını göz önünde bulundurarak, temel din ve ahlak bilgisi
verilmesi hedeflenmektedir. Dünyada bulunan dinleri anlama ve
ortak özelliklerini kavrama hedeflenmektedir. Bunun
yanında toplumun ve dünyanın ahlak yapısını anlama hedeflenmektedir. TRAFİK- İLKYARDIM Ulaştırma politikaları ve
Kıbrıs gerçeği, uzun –kısa mesafeli kent içi ulaştırmada
çağdaş ulaşım yaklaşımları, trafik sorunu ve çözümleri, trafikle
ilgili temel kurallar ve kavramlar, trafik eğitimi, ilköğretimde
trafik eğitimi ve etkinlikler, kazalar ve ilkyardım, ilkyardımın
temel uygulamaları, hasta ve yaralı taşıma teknikleri, pansuman ve
sargılar, doku ve organ bağışı, kanamalar, yaralanmalar, yanık ve
donma, zehirlenmeler, hayvan ısırma ve sokmaları, şok, boğulmalarda
ilkyardım Aile ve çocuk sağlığı,
sanitasyon, sık rastlanan hastalıklar ve önleme yolları, sağlıklı
yaşam, trafik kuralları, trafik ve toplum yaşamı, ilk yardım. EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Bu derste; sosyolojinin tanımı,
diğer bilimlerle ilişkileri, sosyolojinin kurucuları, eğitim
sosyolojisinin içeriği, eğitim alanındaki sosyolojik teoriler,
eğitimin bir kurum olarak önemi, eğitimin genişlemesi ve eşitsizlik
ile eğitimde tabakalaşma konuları işlenecektir. ARAŞTIRMA PROJESİ
(MEZUNİYET PROJESİ) Bu derste; Okullarda edindiği
gözlem ve bilgiler dahilinde sınıf-içinde yaşanan bir öğrenme
problemini araştırma konusuna dönüştürebilme, konuyla ilgili
literatür çalışması ve tartışma, belirlenen araştırma konusu ile
ilgili literatür çalışmasının raporlanması, belirlenen araştırma
konusu ile ilgili araştırmanın planlanması, planlanan araştırma ile
ilgili ön uygulama yapılarak, toplanan verilerin analiz süreci,
analiz edilen verileri raporlama, araştırmanın sunumu konuları
işlenecektir. ön uygulaması yapılmış konunun
ön-uygulama sonuçlarına göre revize edilmesi, uygulama okulunda
nihai uygulama yapılması, toplanan verilerin analiz süreci, uygulama
önerilerinin sınıf-içinde uygulanması ve araştırmanın raporlanması
ve sunumu konuları işlenecektir. ÇEVRE EĞİTİMİ Temel ekolojik kavram ve ilkeler,
ekosistemler, besin zincirleri, besin agı, habitat, rekabet;ortak
yasam ve karsılıklı yasama, yasamın devamı, toprak "biome"ları,
enerji akısı, maddenindolasımı, nüfus artısı, ekolojik etki,
erozyon, ormanların yok olması, kentsel çevreler,davranıs kirliligi,
çevre kirlenmesi, bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların
tepkisi, çevreyleilgili karar verme, toprak ve su kaynakları ve
bunların yönetimi, koruma, kültür ve ilkelyasam, global bakıs,
ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılıgı, dünyada çevre
duyarlılığıyla ilgili yapılan çalısmalar, kurum ve kuruluslar. SEÇMELİ IV **** SEÇMELİ DERSLER,
her öğretim yılı başında belirlenen derslerden Akademik kurul
tarafından seçilecektir. SEÇİMLİK DERSLER
İÇERİĞİ ALAN BİLGİSİ Ses ve Konuşma Becerileri
(diksiyon) Konuşmanın önemi , İyi bir
konuşmacı olmak neden önemli? Konuşmacının tavır
ve tutumu,Hitabet ile ilgili yanlışlar, Olumlu atmosfer
yaratmak, iyi bir konuşmacının özellikleri, İyi bir konuşmanın
özellikleri, Ses ve nefes kontrolü, Güçlü konuşma
için nefes egzersizleri, Beden dili, Ses / sesin doğru kullanılması,
Diksiyon / Artikülasyon çalışmaları,Doğru Türkçe,
Konuşma dili yazı dili farklılıkları, Söcük – cümle
yanlışları, Heyecan ve duygu kontrolü, Konuşma için prova ve
zihinsel hazırlık, Zor Dinleyiciler – Zor Sorular, Zor
sorulara yaklaşım, Zor dinleyicilerle başa çıkma Yabancı dil olarak Türkçe
öğretimi Anadili Türkçe olmayan öğrencilere Türkçe
öğretimi .Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihi, Yabancı dil
olarak Türkçe öğretiminin incelikleri, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve
dil öğretiminde yeterlikler/kazanımlar;Uluslararası öğrencilerin
yaşadıkları zorlukların sosyolojik olarak incelenmesi ve çözüm
yolla, Dil öğretiminde temel yaklaşım ve yöntemler, Yabancılara
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek araç ve gereçlerin seçimi,
hazırlanması ve uygulanması, Eğitsel oyunların hazırlanması ve
uygulanması, Dil öğretiminde teknolojiyi etkili kullanma yolları,
Metin seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar,Dil öğretiminde
okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini ölçme ve değerlendirme Ders Kitabı İnceleme Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders
kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri
kavrayabilmesi;uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim
programı bakımından inceleyebilmesi;öğretim programında benimsenen
kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik,
öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi
ve ders kitaplarını bu ögelerve ders kitabı hazırlamada dikkat
edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler)
bakımındaninceleyebilmesi. İstatistik Merkezi Eğilim Ölçütler,
Dağılma Ölçütleri, Olasılık Teorisi, Süreksiz Olasılık Dağılımları,
Sürekli Olasılık Dağılımları, Örnekleme Teorisi, Hipotez Testleri,
Kategorisel Veri Analizi (Ki-Kare), Korelasyon Analizi, Tekli
Regresyon Analizi-OLS, Çoklu Regresyon Analizi, Anova Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi Risk faktörleri ve etkileri, risk
faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve
çalışançocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile
çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar,suça yönelmiş çocuklar, ihmal
ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk
altındakiçocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar
ve özellikleri, eğitimlerindeki kritikunsurlar, alınabilecek
önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de
ve diğerülkelerde uygulanan projeler. Kapsayıcı eğitim Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği;
kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitiminhukuki
dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde
yaklaşım ve standartlar;kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri;
kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimdetutum
ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem
planı hazırlama; kapsayıcıeğitim uygulamaları: öğrencileri
farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil,
psiko-sosyaldestek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler
ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerindekapsayıcılık ve
kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları Kapsayıcı Dil Öğretimi Bu derste, tespit edilebilir zihinsel ve
fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma,konuşma,
dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış öğrencilerin
dil becerilerinigeliştirmek amacıyla, zenginleştirilmiş dil öğretim
etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmalarıüzerinde durulur; ana
dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla
ilgiliteknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur; farklı
sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeydeön bilgilerle okula gelmiş
ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun
yaşayanöğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı
(öğretmen değişikliği, uyum sağlayamama,ev şartlarının yetersizliği,
aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli
düzeydekazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı
hususları üzerinde durulur; göç yoluylagelen çocuklara Türkçenin
yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde
kullanılan yaklaşımlar,yöntemler, teknikler ve uygulamalar. Çocuk Edebiyatı Dünyada ve Türkiye ve Kıbrıs’ta çocuk
edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk
kitaplarıylatanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen,
duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocukedebiyatı yapıtlarının
işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin
(tasarım,içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk
kitaplarının örneklerle gösterilmesi vebunların çocukların gelişim
özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen
adaylarının,okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre
çocuklara uygunluğunun ve bunların çocuklarınhangi gelişimlerine
katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara
seslenençeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman,
vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca,tekerleme, bilmece vb.)
çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. MESLEK BİLGİSİ Çocuk Psikolojisi Çocuk psikolojisinin temel kavramları,
tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik
dönemigelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim
alanları ve özellikleri; son çocuklukdönemi gelişim alanları ve
özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk;
çocuklukdönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri
olan çocuklar. İlkokulda Değerler Eğitimi Bu derste, Öğrencilerde toplum bilincini
oluşturabilmek ve onların sosyal becerilerini güçlendirebilmek
amaclanmaktadır. Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet,
değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi;
karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin
tanımı ve sınıflandırılması Öğretim Alanında Yeni
Yaklaşımlar Davranışçı öğrenmeden, bilişselci ve
yapılandırmacı öğrenmeye geçiş sürecinin değerlendirilmesi, eğitimde
yeni yaklaşımların incelenmesi, proje tabanlı öğrenme, problem
tabanlı öğrenme, işbirlikçi öğrenme, bilgisayar temelli öğrenme,
çoklu zekâ kuramı uygulamaları, beyin temelli öğrenme, yaratıcı
düşünme, eleştirel düşünme, kavramsal değişim ve kavram yanılgıları,
yeni yaklaşımların farklı konu alanlarında eğitim durumlarına
uygulanma çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi. Üstün zekalılar ve
yetenekliler eğitimi Bu derste öğrenciler üstün
zekalılar eğitimi ve yetenek gelişimiyle ilgili temel kavramların
yanında, bu ders zekânın ve üst düzey zekânın tanımlarını; üstün
zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri; üstün zekâlı
ve yetenekli bireylerin tanımı; üstün zekâlı bireylerin bilişsel,
fiziksel, sosyal, duygusal, ahlâki ve kişilik özellikleri; üstün
zekâlı bireylerin belirlenmesi; üstünlüğün gelişmesinde ilk
öğrenmelerin önemi; okulöncesinde bazı çevresel faktörlerin bilişsel
gelişime etkileri; üstün zekâlıların eğitiminde yönetimsel önlemler;
üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin
bireyselleştirilmesi; üstün zekâlıların eğitiminde kullanılan belli
başlı modellerin kısaca tanıtılması gibi temel kavramsal konuları
içerir. üstün zekalılarve yetenekliler eğitimine uygun öğretim
farklılaştırma teknikleri ve uygulamalarını içerir. Ayrıca derste
müfredat farklılaştırması ve zenginleştirmesi konuları üzerinde
durulacaktır. Konulardan bazıları: farklılaştırılmış öğretim,
müfredat zenginleştirmesi, ve farklılaştırılmış ders planı
hazırlanması. Bilim ve Araştırma Etiği Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve
bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve
yayınetiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik
ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar;taraflı yayın,
editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik
dışı davranışlar; araştırmave yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve
kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sıkgörülen
araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler Eleştirel ve Analitik Düşünme Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme
organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve
düşünmeningruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli
düşünme ve özellikleri; istemli düşünmeninyöntemleri; eleştirel ve
analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel
özelliklerive kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin
aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyenfaktörler;
eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik
okuma; eleştirel ve analitikdinleme; eleştirel ve analitik yazma. Açık ve Uzaktan Öğrenme Açık ve uzaktan öğrenmenin temel
kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi;Dünyada
ve ülkemizde uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve
rehber rolleri; uzaktan eğitimdekullanılan teknolojiler; açık ve
uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf
yönetimive bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki
eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler;
kişiselleştirilmişöğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili
sorunlar ve bunların çözümü; öğretmenyetiştirmede açık ve uzaktan
eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim
materyaligeliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme
durumları için öğretim stratejilerininbelirlenmesi; uzaktan eğitimde
araştırma ve değerlendirme Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
Bozukluğu Dikkat eksikliği ve hiperaktivite
bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel
belirtileri(dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik);
DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusalve okul başarısı yönünden
etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri;
DEHBtipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan
öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olançocukların eğitimi; okul-aile
işbirliğinin sağlanması. GENEL KÜLTÜR Ekoloji ve Tarım Dersin amacı Çevre faktörleri ile
bitkisel ve hayvansal organizmalar arasındaki ilişkileri
öğretmektir. Bitki, doğal kaynak ve insan, Bitki, doğal kaynak
ve çevre, Bitki ve iklim, Bitki ve tarı, Tarımsal faaliyet ve çevre,
Tarımsal faaliyetlerin iklim, toprak ve diğer etkenler üzerindeki
etkilerini öğrenir değerlendirir. Satranç Dersin amacı satranç ile ilgili temel
konu içeriklerini teorik ve uygulamalı olarak vermek. 1
Satrancın tanımını ve tarihçesini açıklayabilme 2
Satranç oyun kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme 3
Satrancın temel becerilerini kavrayabilme ve uygulayabilme 4
Satranç taktiklerini kavrayabilme ve uygulayabilme 5
Satranç antrenörlük ve öğretim becerilerini kavrayabilme 6
Satrançta uygun öğretim yöntemlerini kullanabilme Kıbrıs Türk Folklörü ve
Modern Danslar Folklorun tanımı; ritim ve algılama
çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk
oyunlarındayöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel
figürler,; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında
çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri
ve farklılıkları, modern danslar Bilgisayar - İleri
Uygulamalar Sunum programı özellikleri ve
uygulamaları, bilgisayarlar arası iletişim, internet erişim ve
özellikleri, e-posta kullanımı, veritabanı hazırlama, web sayfası
tasarım ve yayımlama uygulama yazılımlarını kullanabilme. Ani-virüs
ve güvenlik yazılımlarının kurulum ve ayarlanması. Verilerin
yedeklenmesi ve korunması. Barış Eğitimi Barış eğitimine giriş, barışı
engelleyen unsurlar, önyargı, çatışma tarzlarını (kaçınma, uzlaşma,
işbirliği, yarışma, onaylama-kabullenme) ; sert duygusal
tepkilerinin bilinci ve empati geliştirme; empati, yapıcı tartışma,
etkili dinleme, atılganlık, ben/sen cümleleri gibi becerileri
kazandırma; çeşitli etik ikilemlerle karşılaşıp onları çözüme
kavuşturma; öğrencileri medya ve şiddet ilişkisi ve medyadaki
olumsuz rol modelleri ile ilgili olarak bilinçlendirmek ve onlara,
medyada şiddet günlüğü tutarak, kendi günlük televizyon ve
bilgisayar oyunları alışkanlıklarıyla ilgili farkındalık
kazandırmak;çatışma çözme,uyuşmazlık giderme etkinlikleri. Demokrasi Eğitimi ve Çocuk
Hakları Demokrasinin tanımı, kapsamı ve tarihsel
gelişimini açıklayabilecek, Çocuk haklarına ilişkin temel
kavramları ve çocuk hakları sözleşmesini açıklar,
Dünyada ve ülkemizde demokrasi eğitiminin gelişimini açıklar,
ilkogretimde demokrasi eğitimi ve çocuk haklarının önemi ve gereği,
ilkogretimde demokrasi eğitimi ve çocuk haklarında eğitim
ortamlarını açıklayabilecektir. ilkogretimde demokrasi eğitimi ve
çocuk haklarında çevre-okul-aile işbirliğinin önemi, demokrasi
eğitimi ve çocuk haklarına ilişkin etkinlik örnekleri, çocuklara
vatandaşlık bilinci kazandırma uygulamaları gerçekleştirme Eğitimde Güncel sorunlar Bu derste, Eğitim bilimleri bakış
açısıyla eğitimde yer alan güncel sorunları ele alıp tartışmak ve
çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Eğitim sistemimizin
işleyişindeki yetersizlikler,bilgi toplumuna geçiş,teknolojik ve
bilimsel gelişmeler,küreselleşme ve bunların sonucunda eğitim
sistemine ilişkin beklentilerin artması ya da beklentilerin
farklılaşması bu sorunlardan bazılarıdır. Öğretmen yetiştirmede
karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Sanal Ortamda Eğitim
Çalışmaları Uzaktan eğitim, internet ve eğitim,Kıbrıs
ve dünyadaki gelişmeler, konuyla ilgili yasa, tüzük veya
yönetmelikler, Özerklik (Otonom) ve Bağımsızlık Kuramları, Sanayi
Kuramı, uzaktan eğitim kavramları, uzaktan eğitim modelleri,
Internet Temelli Uzaktan Eğitimin Teknoloji Boyutu, uzaktan eğitimin
geleceği,sanal gerçeklik ve eğitimde kullanılması, sanal ortamların
eğitimdeki kullanırlığı ile ilgili değerlendirmeler, sanal ortamda
öğrenme. Ev idaresi Ev yönetimi ile ilgili temel kavramlar,
tanımlar, ev yönetiminin amaçları; ailenin tanımı, ailede yaşam
dönemleri, ailede yetki, görev ve sorumluluk paylaşımı, aile ve
diğer sosyal kurumlarla ilişkiler, ailede kaynaklar(zaman, para,
enerji…) ve kaynakların etkili kullanımı, ailede iş ve verimlilik,
aile ekonomisi, ailede sorun yaratan konular ve olası çözüm yolları,
evlilikte çözülme ve boşanma, ev araçları, ev ve giyim eşyaları,
ailede sağlıklı beslenme ve beslenme bilinci Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık
türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.);
bağımlılığınnedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan
aile, akran grubu ve toplumsal bağlamdarisk etmenleri; bağımlı
çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta
sosyal hizmetinrolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı
önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılıkile mücadelede
ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci |